EMMEMi?

B.Bóher - blog bibsikről, bevándorlókról, balosokról, buzikról és barátaikról. No meg Berlinről.

bóher (jiddis) fiatalember; rabbinövendék

Friss topikok

  • yedidyah: Úgy látom, behal a buli... (2014.01.30. 22:46) Napi német
  • castanea: @yedidyah: aki rendet tart az otthonában, az általában a legapróbb (?) részletekig jó megfigyelő i... (2013.12.04. 14:30) Napi német
  • mordechai: Igen, most pl. határozottan jobb. Azóta amúgy jött egy levél, hogy fasisztázzam le az illető diákt... (2013.11.28. 17:23) Nagypolitika kisembereken keresztül nov. 26-án
  • castanea: As the old FB-metaphor goes: "Love is like a fart. If you have to force it, it's probably shit." (2013.10.31. 22:50) Napi német
  • mordechai: @castanea: Mi? A lehelete? Nem, de megtanultam, hogyha lájkokat akarok, akkor cuki állatokról kell... (2013.10.23. 17:36) Napi német

Alternatívák depresszióra

2013.11.22. 16:19 mordechai

Pardon a több hetes kihagyásért, emésztenem kellett bizonyos dilemmákat.

Szóval: kijöttem Berlinbe tanulni.

Eddig kiváló. Csak hogy pont a "tanulni" nem valósul meg: Potsdamban a színvonal elképesztően alacsony, úgy érzem, megrohadok. Fölvettem későbbi szemeszterek óráit is, hogy ne csak a bevezetés a bevezetésbe jellegűeken legyek, de azok sem nyújtanak semmi kihívást.
Óriási csinnadrattával megnyílt a történelem első zsidó teológia szakja egy állami egyetemen, én is ott vagyok a diákok között - egy szépséghibája van az egésznek, ti. ez nem zsidóknak szól, vagy ha igen, olyanoknak, akik semmit nem tudnak saját zsidóságukról.

http://www.maz-online.de/var/storage/images/maz/lokales/potsdam/juedische-theologie-in-potsdam/59576176-1-ger-DE/Juedische-Theologie-in-Potsdam_BildZweispaltig.jpg

Négyszáz résztvevője volt a megnyitóünnepségnek. (Plusz kétszáz rendőr.)

Persze bementem a Geigerbe panaszkodni, hogy ez pain in the ass [lit. fájdalom a seggben], akik nagyon megértően bólogattak, hogy igen, igen, de ez van, meg kell szerezni a zsidó teológia BA-t a zsidó teológia MA-hoz, ahol majd már lesznek számomra is új dolgok. Ha addig túl sok az energiám, kössem le valamivel.

Baromi rossz hozzáállásnak tartom ezt, maradjunk annyiban.

Ezzel párhuzamosan az ösztöndíjammal is megállás nélkül van valami baj, a Geiger pedig csak kölcsönre adna pénzt - függetlenségemet megtartandó mindenfele előadásokat tartok Orbánékról (állami politikai intézetektől kezdve hittudományi akadémiákon át radikálbalos kocsmákig bárhol), hogy ki tudjam fizetni a lakbért.

Ööö.

Szerintem ez az a pont, ahol a normális ember megfontolja (ahogy egyik, otthon már karriert befutott diáktársam épp teszi), hogy ne menjen-e vissza Pestre/ne váltson-e rabbiképzőt és hagyja maga mögött Potsdamot.

Én viszont nem vagyok normális, úgyhogy tengernyi szabadidőmben beiratkoztam arab nyelvtanfolyamra, ahol középszintre soroltak be. Heti kettő óránk van, keddenként, múlt héten volt az első alkalom, imádtam!

http://bild7.qimage.de/lernen-sie-arabisch-foto-bild-75905507.jpg

Ide járok arabra.

S ami ennél is fontosabb, elkezdtem szervezkedni, van téma bőven. A minap Daniel Alter, az itteni Mazsihisz (fúj), a Zentralrat der Juden (fúj) vallásközi kapcsolatokért felelős (!) rabbija azt nyilatkozta, hogy Neukölln zsidók számára a muszlim bevándorlók miatt "No-Go-Area". Kiváló téma: azonnal nekiálltam gyűjteni a negyedben lakó zsidó, izraeli ismerősöket, készítünk egy videót, amiben személyes motívumokkal ítéljük el a Zentralrat gyűlölet- és félelempropagandáját és állunk ki muszlim és nem-fehér szomszédaink mellett. Az első szervezői találkozó baromi jó hangulatban zajlott, részt vett rajta izraeli kutató, betért német üzletasszony, arab származású újságíró, rabbijelölt, judaisztika-hallgató stb.

Ha már itt vagyok, csináljak valami hasznosat is.

Szólj hozzá!

Címkék: üröm geiger uni.potsdam tikkun olam

A bejegyzés trackback címe:

https://berlinerboher.blog.hu/api/trackback/id/tr115649479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása